Leta i den här bloggen

fredag 6 november 2009



Så var arbetet klart. Hur kan jag nu relatera mitt projekt till ett pedagogiskt syfte?

Denna uppgift kan omvandlas och anpassas till folkhögskolenivå. Jag, i egenskap av konstnärlig folkbildare, kan använda mig av det offenliga rummet som klassrum.

Kursdeltargarna får använda sig av sokratiska samtal om vad som definierar ett nospace och vem som igentligen får befinna sig där. Vad innebär det offentliga rummet? Vem bestämmer vad som är det offenltiga rummet? Frågeställningarna är många och leder förhoppningsvis i sann sokratisk anda till fler frågeställningar.
När samtalet är över kan sedan kursdeltagarna ta med sig frågeställningarna/åsikterna in i sitt egna no-space och göra en förändring där, som dokumeteras och sedan redovisas. Deras projekts namn bör vara en specifik frågeställning, som ej behöver lösas men däremot förhållas till. De får själva sedan reflektera över sitt arbete och ta med sig sin nya insikt till vidare konstprojekt.

Inga kommentarer: